6-4-2024 Jeugddammen: De regiocup Gelderland

Bij binnenkomst van de speelzaal was het meteen feest. Alle kinderen gingen direct een potje met elkaar spelen. En niet alleen dat ook leerden ze elkaar trucjes. Dat was in ieder geval een gezellige start.
Maar toen de echte wedstrijden begonnen werd het allemaal serieuzer.
Het was muisstil in de speelzaal. De concentratie was voelbaar. En dat resulteerde in een aantal erg mooie en spannende partijen. Gelukkig wisten de spelers uit de Gemeente Brummen in dit strijdgewoel goed stand te houden.  Opvallend goed speelden Daniel ten Have en Muhammed Kacan.
Op de foto zien we Muhammed in actie tegen de ijzersterke EK-deelneemster Gwen Scholten

De regiocup wordt door zes enthousiaste clubs georganiseerd. Hiervoor worden alle jeugdspelers van Gelderland uitgenodigd.
Met een delegatie van 8 jeugdspelers is zaterdag 6-april in Harderwijk meegespeeld.

Bij de welpen (24 deelnemers) deden voor gemeente Brummen 4 spelers mee.
Muhammed Kacan eindigde op een gedeelde 5e plaats, Duuk de Mik op een gedeelde 7e – en Raizo Bouwmeester en Rahim Yetsikin eindigden op een gedeelde 8e plaats.

Bij pupillen (20 deelnemers) werd Danile ten Have gedeeld 5e, Jayze Bouwmeester 6e en Noah ten Have gedeeld 7e

Niek Ebeltjes  is 2e geworden bij de aspiranten.

Als het zo doorgaat met de damjeugd, dan gaan we vanzelf meedoen met de top.