Uitslagen 12 februari

Afgelopen donderdag speelde BDV 1 thuis tegen DES 1 uit Lunteren. Om nog kans te maken op behoud van het hoofdklasserschap moest deze wedstrijd gewonnen worden. Maar dat lukte niet. Het begin was nog hoopvol, want na nederlagen van Jan Koerselman en Tom Westhof volgden een overwinning van Marten Bruinsma en een remise van Arie Stehouwer. Stand 5-3 voor Lunteren. Maar daarmee hadden de Brummenaren hun kruit wel zo’n beetje verschoten, want er volgden nederlagen van Danny Dix, Bertus Bosch en Johan Haijtink. De goede remise van Jan Visschers tenslotte was nog een kleine pleister op de wonde. Dus een 12-4 nederlaag voor de Brummense dammers. Met nog één wedstrijd te spelen lijkt degradatie niet meer te ontlopen.

Voor de onderlinge clubcompetitie werden de volgende wedstrijden gespeeld :

Hoofdklasse : Peter Bosch – Gerben te Raa 0-2;

1e klasse : Rein Zuetenhorst – Herman Meenink 2-0; Dick Nijman – Kit Stam 2-0;

Laddercompetitie : Jan Klein Brinke – Ab van Ooijen 0-2;

Jeugd : Tom Molenaar – Joris Ottens 2-0; Dirk Loopstra – Dylan Hekkers 0-2; Marc Wassenaar – Bas

van Ooijen 0-2; Rubin Brouwer – Anna Wassenaar 2-0;