Uitslagen 1e & 2e clubavond en oefenwedstrijd

De Brummense dammers zijn weer aan het nieuwe seizoen begonnen. Op de eerste clubavond in het nieuwe seizoen werden de volgende ladderwedstrijden gespeeld : Arie Stehouwer – Dick Nijman 2-0; Marten Bruinsma – Johan Haijtink 1-1; Tom Molenaar – Hans Cijnssen 2-0; Ab van Ooijen – Jan Klein Brinke 2-0; Tom Westhof – Gerrit Roeterdink 1-1;

Een week later volgden de eerste wedstrijden voor de onderlinge clubkampioenschappen. De uitslagen hiervan waren : Johan Haijtink – Jan Klein Brinke 2-0; Hans Cijnssen – Gerrit Roeterdink 0-2; Gerben te Raa – Tom Molenaar 2-0; Arie Stehouwer – Ab van Ooijen 1-1; Danny Dix – Marten Bruinsma 2-0;

Afgelopen donderdag werd in Brummen de traditionele oefenwedstrijd gespeeld tegen DDC uit Deventer. Na een aantal spannende wedstrijden werd het uiteindelijk een 7-7 gelijkspel. Winst was er voor Gerben te Raa en Hans Cijnssen. Remises vielen te noteren voor Tom Westhof, Johan Haijtink en Tom Molenaar. Ab van Ooijen en Marten Bruinsma verloren hun partij.

Dinsdag a.s. speelt het 1e team van BDV in Zevenaar de eerste wedstrijd voor de bondscompetitie tegen DZC.