BDV start met overwinning

Het 1e team van de Brummense damvereniging is de competitie goed begonnen. Op dinsdag

19 september werd in Zevenaar gespeeld tegen DCZ 1 en deze wedstrijd werd met 8-4 gewonnen.

Johan Haijtink was de eerste Brummense speler die zijn partij won. Daarna volgden remises van Marten Bruinsma, Danny Dix en Tom Westhof. Tussenstand 5-3. Maar Gerben te Raa wist zijn partij ook te winnen, waardoor de stand 7-3 werd. Ab van Ooijen was als laatste Brummense speler nog bezig met zijn partij. Ondanks verwoede pogingen om het eindspel te winnen lukte dat niet. Dus ook hier remise met als gevolg een 8-4 overwinning.

Afgelopen donderdag speelde BDV 2 in Hengelo tegen DCH 2 en behaalde daar een verdienstelijk gelijkspel. Peter Bosch boekte een overwinning, terwijl Tom Westhof en Hans Cijnssen remise speelden. Jan Klein Brinke verloor zijn partij.

Voor de onderlinge clubcompetitie werden de afgelopen weken de volgende wedstrijden gespeeld:

Marten Bruinsma – Tom Westhof 1-1; Jan Klein Brinke – Dick Nijman 2-0; Hans Cijnssen – Danny Dix 0-2; Ab van Ooijen – Gerrit Roeterdink 1-1; Johan Haijtink – Arie Stehouwer 1-1; Gerrit Roeterdink – Arie Stehouwer 1-1; Gerben te Raa – Johan Haijtink 1-1; Marten Bruinsma – Ab van Ooijen 1-1.

Op donderdag 5 oktober speelt BDV 1 thuis tegen DUO 1 uit Doetinchem en een week later speelt BDV 2 ook thuis tegen DIOS 4 uit Beltrum.