BDV 1 wint van koploper

Het 1e team van de Brummense damvereniging speelde afgelopen week de thuiswedstrijd tegen de koploper in de 1e klasse Oost, DSV 1 uit Varsseveld/Sinderen. Het goede resultaat van de week ervoor was voor de Brummense dammers reden om er nog maar eens goed voor te gaan zitten. De strijd ging lang erg gelijk op. Marten Bruinsma was de eerste Brummense speler, die zijn partij afsloot met een gelijkspel. Enige tijd later behaalde Ab van Ooijen hetzelfde resultaat. Een enigszins voordelig eindspel was niet meer te winnen. En ook de 3e partij, die van Tom Westhof eindigde in remise. Tussenstand dus 3 – 3. Maar daarna kwamen er 2 winstpartijen. Eerst was het Gerben te Raa aan bord 1, die zijn tegenstander wist te verschalken. Even later won ook jeugdlid Tom Molenaar zijn partij, waarmee de tussenstand 7-3 werd. Johan Haijtink was de laatste Brummense speler die nog bezig was. In een iets mindere stand wist hij er toch nog remise uit te halen, waardoor BDV de wedstrijd won met 8-4. Door dit resultaat staan BDV nu op de 3e plaats in de 1e klasse Oost.

BDV 2 speelde een uitwedstijd in Sinderen tegen DSV 4 en verloor met 6-2. Alleen Tom Westhof wist zijn partij te winnen. De overige Brummenaren verloren hun partij.

Voor de onderlinge clubcompetitie werden de afgelopen weken de volgende wedstrijden gespeeld:

Jan Klein Brinke – Gerrit Roeterdink 0-2; Tom Westhof – Gerrit Roeterdink 2-0; Ab van Ooijen – Tom Molenaar 1-1; Marten Bruinsma – Gerben te Raa 1-1;

De ranglijst wordt momenteel aangevoerd door Gerrit Roeterdink met 14 punten uit 12 wedstrijden, gevolgd door Gerben te Raa met 12 uit 7 en Johan Haijtink met 10 uit 7.

2 comments to BDV 1 wint van koploper

• Als exl-lid en oud clubkamioen van BDV volg ik nog steeds de dammers van BDV.
    Het is wel 48 jaar geden dat ik lid was,
    De enige die ik nog ken, is Marten Bruinsma.
    Doe hem de groeten.
    Ik speel zelf thuis veel op playok.com, waarbij je zelf de tijdsduur voor de partij kunt bepalen.
    Vb. Tijdsduur 3. Inuten en 3 seconder per zet.
    De rating van de site varieert van 700 tot 2000.

Met vriendelijke groet,

Ben Eekhuis

• Ik begrijp het sliertije niet