Uitslagen seizoensstart

De leden van de Brummense damvereniging zijn al weer een aantal weken bezig met hun sport. Speelde BDV vorig seizoen nog met 2 teams in de competitie, dit jaar is dat maar met één team.  Maar dit team speelt wel Gelderse Hoofdklasse. Het aantal spelers van BDV dat de hoofdklasse aan kan is eigenlijk te klein, en daarom is een “combinatie team” gevormd met de damclub uit Laren (gld).

Inmiddels heeft BDV 1  4 competitiewedstrijden gespeeld, maar helaas werden er nog geen punten verzameld. Achtereenvolgens werd verloren van DCL Lent (10-6), van DSV Sinderen (10-6) én van DUO Doetinchem (12-4). Vorige week donderdag werd er de uitwedstrijd tegen WSDV2 in Wageningen gespeeld. Helaas ging deze wedstrijd ook verloren met 11-5.

Voor de onderlinge clubcompetitie zijn inmiddels ook al een aantal wedstrijden gespeeld. De stand aan kop van de ranglijst is : 1e  Gerben te Raa  met 10 punten uit 7 wedstrijden.  2e  Johan Haijtink  9 uit   5 .  3e  Gerrit Roeterdink  9 uit  7 .  4e  Tom Westhof   5  uit  3 .  5e. Dick Nijman  5 uit  8.

BDV heeft nog maar 12 leden, dus nieuwe leden zijn nog steeds van harte welkom op donderdagavond om 19.45 uur in Brummen, gebouw Plein 5.