De Rietgors schooldamkampioen

Zaterdag 7 december werd het jaarlijkse schooldamtoernooi van de gemeente Brummen georganiseerd door de Brummense damvereniging. Rond half twee werd het toernooi geopend door wethouder Inberg in de grote zaal van Plein 5.

Na de eerste drie rondes kwamen twee teams al naar boven drijven als favoriet voor het winnen van het toernooi. Dit waren De Rietgors met 6 punten en de Expeditie 24/7 met 5 punten. Waarna zij in de 4e ronde het tegen elkaar mochten opnemen. Deze onderlinge ontmoeting werd een echte strijd waarbij de uitslag 4-4 aangaf dat de teams gewaagd aan elkaar waren. Door deze puntendeling wist De Rietgors dat zij de toernooiwinst in eigen handen hielden.

Kampioen de Rietgors

Iets na half vijf toen de balans werd opgemaakt bleek dat De Rietgors al haar resterende wedstrijden had gewonnen en zich schooldamkampioen van de gemeente Brummen mocht noemen. Tweede werd de Expeditie 24/7 en de Vrije school uit Zutphen werd derde. De top drie ontvingen allemaal een mooie beker en een startbewijs voor de halve finale schooldammen van Gelderland. Dit toernooi wordt 11 januari gehouden in Harderwijk.

Ook was er een prijs voor de topscores. Topscorer van het toernooi werd  Niek Ebeltjes van de Vrije school.

Onderstaand de volledige uitslag van het schooldamtoernooi.