Uitslagen laatste weken

De bondscompetitie dammen zit er weer op voor de Brummense dammers. In totaal werden 9 wedstrijden gespeeld in de 1e klasse Oost van de Gelderse Dambond. Een kampioenschap zat er dit jaar niet in, maar het team draaide toch goed mee in de top van die klasse.

Van de laatste 4 gespeelde wedstrijden won BDV er 2 en speelde er ook 2 gelijk. Uiteindelijk werd de 3e plaats bereikt met evenveel punten als de nummer 2, maar met een iets slechter aantal bordpunten. Van de in totaal gespeelde wedstrijden won BDV er 5 en speelde 3 x gelijk. Slechts één wedstrijd (tegen de latere kampioen) werd verloren.

De punten van BDV werden behaald door Johan Haitink (12 punten), Gerben te Raa en Marten Bruinsma (10 punten), Tom Westhof en Ab van Ooijen (9 punten) en Hans Cijnssen (6 punten).

Al met al toch een goed resultaat, waar de spelers wel tevreden mee waren.

Voor de onderlinge clubcompetitie zijn inmiddels ook al weer de nodige wedstrijden gespeeld. De uitslagen van de laatste weken zijn : Marten Bruinsma – Gerrit Roeterdink 1-1; Johan Haijtink – Jan Klein Brinke 2-0; Dick Nijman – Herman Meenink 2-0; Ab van Ooijen – Gerben te Raa 0-2; Tom Westhof – Dick Nijman 2-0; Gerrit Roeterdink – Ab van Ooijen 0-2; Marten Bruinsma – Jan Klein Brinke 1-1; Johan Haijtink – Herman Meenink 2-0;