Uitslagen februari

Voor de onderlinge clubcompetitie werden de afgelopen weken de volgende wedstrijden gespeeld:

Tom Molenaar – Tom Westhof 2-0; Jan Klein Brinke – Johan Haijtink 0-2; Gerben te Raa – Marten Bruinsma 2-0; Gerrit Roeterdink – Ab van Ooijen 1-1; Johan Haijtink – Marten Bruinsma 2-0; Jan Klein Brinke – Tom Westhof 0-2; Gerrit Roeterdink – Gerben te Raa 0-2; Hans Cijnssen – Ab van Ooijen 0-2;

De ranglijst wordt momenteel aangevoerd door Gerben te Raa met 21 punten uit 12 wedstrijden, gevolgd door Johan Haijtink met 20 uit 13, Marten Bruinsma met 16 uit 16 en Gerrit Roeterdink met 16 uit 17.

BDV 1 wint van koploper

Het 1e team van de Brummense damvereniging speelde afgelopen week de thuiswedstrijd tegen de koploper in de 1e klasse Oost, DSV 1 uit Varsseveld/Sinderen. Het goede resultaat van de week ervoor was voor de Brummense dammers reden om er nog maar eens goed voor te gaan zitten. De strijd ging lang erg gelijk op. Marten Bruinsma was de eerste Brummense speler, die zijn partij afsloot met een gelijkspel. Enige tijd later behaalde Ab van Ooijen hetzelfde resultaat. Een enigszins voordelig eindspel was niet meer te winnen. En ook de 3e partij, die van Tom Westhof eindigde in remise. Tussenstand dus 3 – 3. Maar daarna kwamen er 2 winstpartijen. Eerst was het Gerben te Raa aan bord 1, die zijn tegenstander wist te verschalken. Even later won ook jeugdlid Tom Molenaar zijn partij, waarmee de tussenstand 7-3 werd. Johan Haijtink was de laatste Brummense speler die nog bezig was. In een iets mindere stand wist hij er toch nog remise uit te halen, waardoor BDV de wedstrijd won met 8-4. Door dit resultaat staan BDV nu op de 3e plaats in de 1e klasse Oost.

BDV 2 speelde een uitwedstijd in Sinderen tegen DSV 4 en verloor met 6-2. Alleen Tom Westhof wist zijn partij te winnen. De overige Brummenaren verloren hun partij.

Jan Klein Brinke – Gerrit Roeterdink 0-2; Tom Westhof – Gerrit Roeterdink 2-0; Ab van Ooijen – Tom Molenaar 1-1; Marten Bruinsma – Gerben te Raa 1-1;

De ranglijst wordt momenteel aangevoerd door Gerrit Roeterdink met 14 punten uit 12 wedstrijden, gevolgd door Gerben te Raa met 12 uit 7 en Johan Haijtink met 10 uit 7.

Team van Expeditie 24/7 winnaar schooldamtoernooi gemeente Brummen.

Op zaterdag 18 november j.l. werd in de grote zaal van Plein 5 in Brummen het jaarlijkse schooldam-toernooi voor basisscholen gehouden. Dit toernooi werd voor de 45e keer gehouden en de organisatie was in handen van de Brummense damvereniging. Er deden aan dit toernooi 8 teams mee van 4 verschillende scholen.

Het toernooi werd geopend door de voorzitter van BDV, de heer Johan Haijtink. Hij heette iedereen welkom en wenste alle kinderen een plezierige middag toe. Ook legde hij nog even de nadruk op enkele spelregels. Met daarbij nog de opmerking, dat je eerst moet nadenken voordat je een zet doet.

Daarna gaf hij het woord aan de burgemeester van Brummen, de heer van Heedel. Deze wenste alle kinderen veel succes en hij deed daarna de eerste zet aan het bord van de kampioen van vorig jaar, Expeditie 24/7 2.  En daarmee was het toernooi geopend.

Het werd een spannende strijd. Er moesten in totaal 7 ronden worden gespeeld en na 4 ronden stonden er nog 4 teams gelijk op de 2e plaats. Maar daarna begon er toch enige tekening in de strijd te komen.

Uiteindelijk behaalde opnieuw een team van Expeditie 24/7 het kampioenschap van Brummen. De totale einduitslag was als volgt :

1. Expeditie 24/7 2             11  wedstrijdpunten   en   37  bordpunten
  2. De Rietgors                      11  wedstrijdpunten   en   31  bordpunten
  3. Expeditie 24/7 1              9  wedstrijdpunten   en   33  bordpunten
  4. Het P@rk 1                       8  wedstrijdpunten   en   31  bordpunten
  5. Het P@rk 4                       6  wedstrijdpunten   en   28  bordpunten
  6. Het P@rk 2                       5  wedstrijdpunten   en   23  bordpunten
  7. De Triangel                       4  wedstrijdpunten   en   23  bordpunten
  8. Het P@rk 3                       2  wedstrijdpunten   en   18  bordpunten

De eerste 3 teams gaan in januari 2018 meedoen in de halve finale van Gelderland. En de toppers van dat toernooi gaan weer verder door om te proberen uiteindelijk de finale van Nederland te bereiken. Zij hebben daarbij een goed voorbeeld, want een jaar of 5 geleden werd het team van de Triangel uit Eerbeek kampioen van Nederland.

De prijzen werden uitgereikt voor Johan Haijtink. En behalve bekers en medailles voor de eerste 3 teams was er ook een attentie voor de spelers en speelsters, die alle wedstrijden gewonnen hadden of er slechts één hadden verloren.

Al met al een geslaagd toernooi.