Spanning en sensatie bij het damfeest op de Triangel.

Maandag 22 april was een speciale dag voor groep 5 van de Triangel, want ze deden mee aan een damfeest! Sommige kinderen hadden nog nooit gedamd. Gelukkig weet de dammeester daar wel raad mee. Binnen 5 minuten waren de spelregels uitgelegd. Daarna kon de puzzelwedstrijd beginnen. Daarmee werden nieuwe spelregels, zoals “meerslag gaat voor” en “slaan is verplicht” geoefend.

Dat was allemaal best spannend, maar de dammeester had een leuke verrassing in petto. Iedereen moest gaan staan. De dammeester had een getal opgeschreven en vroeg aan iedereen die dacht of het getal hoger of lager was dan 50 om de hand op te steken. Wie lager koos mocht blijven staan (het getal was 26). Dat ging zo door tot uiteindelijk twee kinderen het goede getal raadden. Na loting tussen deze twee winnaars kreeg Joep Wehrmeijer een magnetisch dambord. Daar was hij erg blij mee.

Daarna is gestreden om het kampioenschap van de groep. Daar kon veel geld mee worden verdiend of verloren. Bij elk potje dammen kreeg de winnaar namelijk duizend euro. In deze voorrondes eindigden drie spelers gelijk met 9000 euro. Donderdag 25 april zijn de finales gespeeld en is Milo Leanza kampioen geworden.

Op de 2 e en 3 e plaats eindigden Duuk de Mik en Tijn Jurrius.
Op de foto’s zien we Joep Wehrmeijer met zijn magnetisch dambord en
Milo Leanza de damkampioen van groep 5

11-4-2024 Ik zie een goede zet

Gekke wedstrijden zijn gespeeld. De sterke spelers hebben expres verloren van de zwakkere. Dat deden ze door foutjes te maken.
Sem heeft alles goed genoteerd. Zijn partij staat dan ook helemaal op het internet. De andere partijen die deels goed waren genoteerd staan ook op deze pagina. Die kunnen jullie nakijken. De partijen staan hierboven.
Het was in ieder geval weer een gezellige damavond. Die begon met een leuke bingo. Gewonnen door Sem en Mick. Gefeliciteerd allebei.

6-4-2024 Jeugddammen: De regiocup Gelderland

Bij binnenkomst van de speelzaal was het meteen feest. Alle kinderen gingen direct een potje met elkaar spelen. En niet alleen dat ook leerden ze elkaar trucjes. Dat was in ieder geval een gezellige start.
Maar toen de echte wedstrijden begonnen werd het allemaal serieuzer.
Het was muisstil in de speelzaal. De concentratie was voelbaar. En dat resulteerde in een aantal erg mooie en spannende partijen. Gelukkig wisten de spelers uit de Gemeente Brummen in dit strijdgewoel goed stand te houden.  Opvallend goed speelden Daniel ten Have en Muhammed Kacan.
Op de foto zien we Muhammed in actie tegen de ijzersterke EK-deelneemster Gwen Scholten

De regiocup wordt door zes enthousiaste clubs georganiseerd. Hiervoor worden alle jeugdspelers van Gelderland uitgenodigd.
Met een delegatie van 8 jeugdspelers is zaterdag 6-april in Harderwijk meegespeeld.

Bij de welpen (24 deelnemers) deden voor gemeente Brummen 4 spelers mee.
Muhammed Kacan eindigde op een gedeelde 5e plaats, Duuk de Mik op een gedeelde 7e – en Raizo Bouwmeester en Rahim Yetsikin eindigden op een gedeelde 8e plaats.

Bij pupillen (20 deelnemers) werd Danile ten Have gedeeld 5e, Jayze Bouwmeester 6e en Noah ten Have gedeeld 7e

Niek Ebeltjes  is 2e geworden bij de aspiranten.

Als het zo doorgaat met de damjeugd, dan gaan we vanzelf meedoen met de top.